fbpx

Nowy Nissan Qashqai z pięcioma gwiazdkami w testach bezpieczeństwa Euro NCAP 2021

·         Nissan Qashqai uzyskał najwyższą możliwą notę pięciu gwiazdek w testach niezależnej organizacji Euro NCAP, przeprowadzonych zgodnie z nowym protokołem na lata 2020-2022

·         Opracowana przez Alians nowa płyta podłogowa CMF-C stanowi mocną konstrukcję, która zapewnia wyjątkową odporność na zderzenia

·         Zaawansowana platforma stanowi też podstawę architektury elektronicznej obsługującej zaawansowane technologie bezpieczeństwa

·         Pełne wyniki dostępne są tutaj

PARYŻ, Francja (8 grudnia 2021 r.) – Nowy Nissan Qashqai otrzymał najwyższą notę pięciu gwiazdek przyznaną przez niezależną organizację Euro NCAP (Europejski Program Oceny Nowych Samochodów). Jest to osiągnięcie szczególnie warte odnotowania, biorąc pod uwagę fakt, że pojazd został poddany testom zgodnie z nową, bardziej rygorystyczną procedurą obowiązującą na lata 2020-2022.

Doskonała ochrona dorosłych pasażerów oraz dzieci

Nowy Qashqai uzyskał 91% możliwych do zdobycia punktów od organizacji Euro NCAP w zakresie ochrony pasażerów dorosłych oraz przewożonych dzieci, co plasuje ten samochód wśród najlepszych w swojej klasie. Te doskonałe wyniki odzwierciedlają zalety zaawansowanej, wzmocnionej konstrukcji płyty podłogowej CMF-C modelu Qashqai, zbudowanej w najbardziej newralgicznych obszarach z ultrawytrzymałej stali, która zwiększa sztywność, a jednocześnie pochłania i zmniejsza siłę uderzenia, zanim dotrze ono do kabiny pasażerskiej. Dodanie środkowej poduszki powietrznej – po raz pierwszy w modelach produkowanych na rynek europejski – umożliwiło uzyskanie maksymalnego wyniku, czyli 16 punktów w teście uderzenia w bok pojazdu. Jej celem jest zapobieganie zderzeniu głów kierowcy i podróżującego z przodu pasażera w przypadku kolizji bocznej. Niemal maksymalny wynik, czyli 23,8 z 24 możliwych punktów, samochód uzyskał w aspekcie ochrony przewożonych dzieci, a maksymalną notę 12 punktów – w wyniku kontroli procesu instalacji fotelika dziecięcego.

70% za ochronę innych, niechronionych użytkowników dróg

Qashqai uzyskał wynik 70% w testach bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych. Samochód posiada wiele aktywnych systemów bezpieczeństwa, w tym system inteligentnego hamowania awaryjnego, który ostrzega kierowcę i uruchamia hamulce, jeśli samochód przewiduje zderzenie z innym pojazdem, pieszym lub rowerzystą. To standardowe wyposażenie wszystkich nowych Nissanów Qashqai, nie tylko jego najwyższych wersji.

Systemy wspomagające bezpieczeństwo

Euro NCAP wychodzi z założenia, że najlepiej przede wszystkim zapobiegać wypadkom, w związku z czym punktuje technologie pomagające kierowcom uniknąć kolizji.

Qashqai również w tym zakresie uzyskał wyjątkowo wysoką ocenę, osiągając 95% możliwych do zdobycia punktów dzięki zastosowaniu technologii Nissan Intelligent Mobility, w ramach której samochód oferuje kompleksowy pakiet inteligentnych systemów bezpieczeństwa.

Nowością w europejskiej ofercie Nissana jest zastosowanie wyświetlacza przeziernego, który umożliwia kierowcy monitorowanie prędkości, wskazówek nawigacji oraz obowiązujących ograniczeń prędkości bez odrywania wzroku od drogi.

Wprowadzenie inteligentnych reflektorów, które dostosowują kształt wiązki światła tak, aby zapobiec oślepianiu kierowców nadjeżdżających z przeciwka, to kolejny przykład nowej technologii, dzięki której Qashqai przyczynia się do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa.

Model ten jest również wyposażony w funkcję ostrzegania o pojazdach znajdujących się w obrębie martwego pola, która wykrywa niewidoczny dla kierowcy pojazd na sąsiednim pasie i aktywnie kieruje samochód z powrotem na właściwy pas, zapobiegając niebezpiecznym sytuacjom. Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu zapobiega z kolei kolizjom podczas manewru wycofywania z miejsca parkingowego.

Nowy Qashqai został zbudowany na opracowanej przez Alians płycie podłogowej CMF-C, która wykorzystuje zaawansowane materiały oraz nowoczesne techniki produkcji w celu stworzenia sztywniejszej konstrukcji przy jednoczesnym zmniejszeniu ogólnej masy pojazdu o 60 kg w porównaniu z poprzednikiem.

David Moss, starszy wiceprezes ds. badań i rozwoju w regionie, pracujący w Nissan Technical Centre Europe, opowiada: „Opracowując nowego crossovera Qashqai, postanowiliśmy zastanowić się, jak technologia może lepiej wspierać kierowcę podczas jazdy. Proces interwencji przebiega stopniowo, przy czym pierwszym krokiem jest informacja, następnie ostrzeżenie i wreszcie interwencja w przypadku, gdy kierowca nie podejmie działań korygujących”.

„Zastosowanie w konstrukcji nadwozia zaawansowanych materiałów, w tym stali o wysokiej wytrzymałości, a także wykorzystanie pasywnej i aktywnej technologii Nissan Intelligent Mobility oznacza, że jesteśmy w stanie zaoferować dopracowane, dynamiczne wrażenia z jazdy, zapewniając jednocześnie zwiększony poziom bezpieczeństwa. Jesteśmy naprawdę dumni z osiągnięcia tego doskonałego wyniku” – dodaje.

Euro NCAP prowadzi niezależne testy samochodów od 1997 r., badając większość nowych modeli, które wchodzą do sprzedaży, w oparciu o nieustannie ewoluujące kryteria. Poza testami rzeczywistej wytrzymałości samochodów w różnych symulowanych kolizjach, organizacja przeprowadza również badania i poddaje ocenie technologie zapobiegania wypadkom.